Diet Golongan Darah B Teliti Memilih Makanan
tokomodemku Posted on 3:30 pm

Diet Golongan Darah B Teliti Memilih Makanan

Diet Golongan Darah B Teliti Memilih Makanan

Diet Golongan Darah B Teliti Memilih Makanan

Maklumat kesihatan Diet Golongan Darah B , Teliti Memilih Makanan. Mempunyai tubuh yang cantik menawan pasti dambaan setiap insan. Namun bagaimana jikalau anda mempunyai berat tubuh yang berlebihan?

Tentu hal ini akan mengurangkan rasa percaya diri anda bukan? Namun jangan anda bimbang. Nah , tentu diet menjadi pilihan bagi banyak orang yang ingin menerima tubuh yang ideal

Pasti anda tahu bukan jikalau ada banyak cara atau kaedah untuk melaksanakan diet. Nah , salah satunya yakni diet yang dilakukan menurut golongan darah anda. Untuk anda yang bergolongan darah B , jangan bimbang jikalau ingin menjalani berdasarkan golongan darah.

Penerapan Diet Golongan Darah B

Disebabkan oleh golongan darah menentukan setiap ciri-ciri yang berbeza , sehingga akan memudahkan untuk menemmukan makanan yang tetap untuk dimakan dan yang tidak dimakan.

Ternyata golongan darah B termsasuk golongan darah yang sering dijumpai dan boleh dikatakan golongan darahnya sangat universal. Fakta lain dari golongan darah B ini yakni tidak gampang diserang oleh penyakit jikalau dibandingkan dengan golongan darah yang lain.

Mungkin hal ini disebabkan oleh orang dengan golongan darah B mempunyai tahap antibodi yang lebih tinggi jikalau dibandingkan dengan golongan darah yang lain.

Selain itu orang yang mempunyai golongan darah B sangat yang dimudahkan dalam menjalani dietnya. Disebabkan tidak banyak mempunyai pantangan yang harus dilakukan.

Namun untuk hasil yang tetap maksimum , seseorang dengan golongan darah B juga harus mengelakkan beberapa jenis makanan. Untuk jenis golongan ini sangat disyorkan untuk banyak mengambil makanan laut.

Misalnya saja ikan salem , ikan sardin , ikan pengecap dan juga telur ikan yang sangat baik untuk agenda diet. Tentu bagi anda yang menyukai makanan laut akan senang bukan?

Di samping makanan laut , anda juga boleh mengambil makanan yang dapat membantu menjaga kesihatan anda. Sebagai contohnya yakni olahan dari susu menyerupai yogurt dan keju , brokoli , terung , serta lobak merah.

Namun yang perlu anda perhatikan yakni pengambilan makanan yang akan meningkatkan risiko pembekuan darah serta serangan jantung. Makanan yang dimaksudkan ini yakni air soda , belimbing , jagung , alpukat , pir , dan juga pelbagai olahan daging ayam , kacang tanah , daging itik , gandum.

Namun anda jangan bimbang , kerana anda boleh mengambil makanan lain yang bersifat neutral bagi tubuh anda. Makan yang bersifat neutral bagi golongan darah B yakni mentega , daging lembu , kacang merah , telur ayam , serta sotong.

Selain dengan pengambilan makanan yang sesuai dengan golongan darah anda , anda boleh menjalani sukan yang sesuai dengan golongan darah B. Jenis sukan yang sesuai di sini yakni sukan yang bersifat terus menerus tetapi tidak ekstrem.